Među deset najtraženijih proizvoda za vrijeme zdravstvene krize našli su se brašno, prašci za pripremu kolače i kvasac.
Koronavirus je uveo brojne (neželjene) promjene u našim životima, a jedna od njih je i promjena navika potrošača. Kako navodi dnevnik.hr, trgovački lanci su od samih početaka ove krize itekako osjetili njezin utjecaj. Ograničeno im je radno vrijeme, postavljeni su visoki nužni standardi higijene i sigurnosti te je od velike važnosti da prate potrebe potrošača kako bi svi u ovim kriznim vremenima bili u mogućnosti nabaviti osnovne potrepštine.
Agencija Nielsen, globalna kompanija specijalizirana za mjerenje i analizu podataka, izdvojila je šest faza ponašanja potrošača tijekom pandemije korona virusa: proaktivno kupovanje s fokusom na zdravlje; reaktivno upravljanje zdravljem; priprema zaliha; priprema za život u karanteni; življenje s ograničenjima i život u novoj normali.
U Hrvatskoj trenutno živimo u petoj fazi, no ovih su dana sve češći govori o relaksaciji mjera i životu u novoj normali. Ono što smo donedavno gledali samo u filmovima znanstvene fantastike odsada će biti naša realnost. Međutim, svi znamo da su te promjene nužne kako bismo pobijedili u borbi s nevidljivim neprijateljem. Kako će taj novi život izgledati, saznat ćemo u vremenu koje dolazi, no što je s prve četiri faze ponašanja potrošača tijekom pandemije korona virusa koje su možda i prebrzo prošle da bismo o njima razmišljali?
Tako dnevnik.hr navodi da je s počecima krize prodaja prehrambenih i drogerijskih proizvoda narasla u prosjeku za 20 % u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a prvi vrhunac dogodio se krajem veljače. Taj je prosjek početkom ožujka narastao na čak 66 % u odnosu na isto vrijeme 2019. godine, nakon čega je krenulo njegovo smirivanje jer su kupci napravili zalihe potrebnih artikala.
Ono što je nama najzanimljivije je činjenica da je među prehrambenim proizvodima titula najtraženijeg artikla pripala brašnu koje je bilo traženije za čak 410 % u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Na drugom mjestu je riža, dok su se na trećem našli prašci za pripremu kolača čiji je porast iznosio visokih 221 %. Teško je bilo pronaći i svježi kvasac koji se s porastom potražnje od 140 % našao na desetom mjestu ljestvice najtraženijih prehrambenih proizvoda u vrijeme krize izazvane korona virusom.
Kako će se ovaj potrošački trend u nadolazećem razdoblju mijenjati, tek ostaje za vidjeti, a mi vam želimo da barem dio navedenih kupljenih proizvoda iskoristite za pripremu ukusnih slastica kojima ćete zasladiti život u izolaciji.
Izvor: dnevnik.hr
Fotografija: Pixabay