Iza poznatog Instagram profila YumYumParadise stoji Splićanka Bruna Vučak koja je u razgovoru za naš portal otkrila da će uskoro pokrenuti i vlastiti blog.
Hrvatski gastro blogersku scenu u zadnje su vrijeme preplavile nove podloge za fotografije koje se nude pod brendom Bruna_backdrops. Iza ovog novog brenda stoji mlada Splićanka Bruna Vučak, Instagramskoj publici poznata kao autorica profila YumYumParadise na kojem svakodnevno obavljuje svoje zanimljive slatke i slane recepte i time oduševljava svoje brojne pratitelje.
Njezina ljubav prema pripremanju i fotografiranju hrane ovoj je studentici kroatistike i francuskog jezika i književnosti tako odredila životni put i pomogla da od hobija stvori posao.
Sve o svom novom poslovnom izazovu, ali i o onomu što nam tek sprema, otkrila je u razgovoru za naš portal.
Na hrvatskom su se tržištu nedavno pojavile nove podloge kao stvorene za fotografiju hrane – Bruna_backdrops. Možete li nam malo više reći o svom proizvodu – tko potpisuje ove podloge i koliko je vremena prošlo od ideje do realizacije?
Brend Bruna_backdrops potpisuje moja malenkost, a nastao je iz vlastite potrebe za proizvodima ove vrste i nedostatka istih na domaćem tržištu. Podloge za fotografiranje nisu novost, ali je novost to da su proizvedene u Hrvatskoj, ne koštaju kao da su od zlata i na vašoj su adresi za 1-3 radna dana, dakle nema čekanja na narudžbu mjesecima! Također, podloge mogu koristiti svi, od amatera do profesionalaca. Od početne ideje do realizacije cijelog projekta prošlo je i više od pola godine! Prvo nam je pandemija malo pomutila planove pa onda dok se svaki detalj doveo do savršenstva (branding, vizualni identitet, dezeni, materijali, print, ambalaža, pakiranje, naljepnice, profili na društvenim mrežama, marketing…).
Kako to da ste se odlučili na pokretanje ove vrste poslovanja koja je ipak namijenjena nešto užoj populaciji (onima koji se bave fotografijom) i koje su prve reakcije na vaše podloge?
S obzirom na to da i sama fotografiram (hranu) dugo sam tražila podlogu koja mi potpuno odgovara. Naručivanje iz inozemstva nije baš jeftino, a poštarinu da i ne spominjem. U jednom mi se trenutku rodila ideja o izrađivanju podloga, prvenstveno za vlastitu upotrebu, a potom sam htjela i svojim kolegama (postojećim, ali i budućim) omogućiti raznovrsne podloge po prihvatljivim cijenama. Bila sam svjesna na samom početku da ovaj proizvod nije za širu masu, ali to mi i nije bio cilj. Moram priznati da sam prvim reakcijama i više nego zadovoljna! Drago mi je da su ljudi prepoznali trud i kvalitetu proizvoda (kupci mi se vraćaju u manje od dva mjeseca od lansiranja branda!) a nema veće sreće od zadovoljnih korisnika.
Odakle crpite inspiraciju za određenu podlogu? Koliko obično traje proces stvaranja jedne podloge i što sve stoji iza jednog finalnog proizvoda koji mi vidimo?
Prvih nekoliko dezena izabrala sam po vlastitom guštu, a onda su me ljudi počeli inspirirati svojim upitima, sugestijama i željama. Sad već vidim kako „diše“ tržište pa radim u skladu s time. Proces stvaranja podloge u teoriji je poprilično brz i jednostavan, dok u praksi to baš tako i ne funkcionira, naročito ako si perfekcionist. Najviše mi je vremena oduzelo biranje i isprobavanje različitih materijala dok nisam našla onaj s kojim sam skroz zadovoljna. Samo ću vam reći da bih mogla ispuniti omanji stan printevima probnih primjeraka (smijeh). Potom je tu odabir dezena, prilagodba za print, print i sušenje, ambalaža, naljepnice.. Još uz to želim u svakom trenutku imati sve podloge dostupne da kupci ne čekaju na dostavu, tako da zapravo posao nikad ne prestaje.
Jesu li se u ovom periodu od kada postoje vaše podloge već pojavili neki favoriti koje kupci osobito vole?
Definitivni je favorit, očekivano, podloga pod nazivom Alaska baby, zatim Marble blanche i White parchment. To je nekakva klasika, mislim da svatko tko fotografira hranu/proizvode posjeduje takvu ili sličnu neutralnu podlogu. No osim toga, u ponudi se nalaze i pravi izazovi za izlazak iz zone komfora poput podloge Antique ili Bumblebee.
Bavljenje hranom za vas je svakodnevica već nekoliko godina jer vi stojite iza Instagram profila YumYumParadise. Kad se pojavio vaš interes za kuhanje – jeste li se oduvijek „vrtjeli“ po kuhinji ili je ljubav prema kuhanju i pripremanju slastica došla kasnije?
Mislim da na društvenim mrežama ni po čemu nisam tipična (bar mi tako kažu hehe) pa se tako ne uklapam ni u onaj „voljela sam kuhati od malih nogu bla bla..“ klišej. Kuhati sam počela zapravo iz potrebe (jer sam živjela sama tijekom studija), a onda kada vidiš da ti nešto dobro ide – to ne puštaš! YumYumParadise je nastao iz zezancije, a sada je to moj posao, velika ljubav i zapravo – moj život. Često me znaju pitati koliko mi vremena „ode“ na vođenje društvenih mreža. Nema tu da odradiš smjenu 8h sati i miran si. Vremena ti ode koliko ga uložiš, a sve šta uložiš ti se vrati – i više od toga!
Vaš je profil u većoj mjeri posvećen zdravoj prehrani – koji su vaši razlozi zbog kojih ste odabrali zdravije se hraniti?
Nemam običaj hranu dijeliti na zdravu i nezdravu, sve je stvar količine i balansa. Trudim se jesti što kvalitetnije, a glavni razlog takvoj prehrani bila je moja znatiželja, volim uvijek isprobavati neka nova jela, nove namirnice i načine pripreme. Često krenem od nekog tradicionalnog recepta pa ga prekrojim da bude „zdraviji“ ili ga napravim u bezglutenskoj ili vege verziji, tako se među mojim receptima stvarno može naći za svakoga ponešto. Da se razumijemo, jedem ja i punjene paprike, ali to mi nije interesantno za objavu na Instagramu (smijeh).
Na profilu su u velikoj mjeri zastupljene i slastice. Odakle crpite inspiraciju za pripremu slastica i postoje li neki sastojci kojima se najradije vraćate?
Inspiraciju uvijek crpim iz namirnica koje želim iskoristiti, najčešće je to sezonsko voće. Skoro pa nikad ne idem u nabavu sastojaka točno po nekom receptu, uvijek prilagodim s onim što imam. A naravno, tu su i društvene mreže, naročito Pinterest kao nepresušan izvor inspiracije. Nekada me čak znaju inspirirati i novi tanjuri, u tom slučaju u glavi zamislim kakvu fotografiju želim napraviti i onda slažem set i razmišljam koja bi mu slastica najbolje odgovarala. Od omiljenih sastojaka istaknula bih pirovo brašno koje koristim već godinama, vaniliju koju stavljam u sve te brezin šećer.
Vi ste Splićanka, a studirali ste u Zagrebu. Jeste li u to vrijeme pokušavali hranom, slatkim mirisima i okusima zadržati splitske okuse u svom zagrebačkom domu?
Pa nisam baš obraćala pažnju na to moram priznati, osim manistre na pome koja se jela barem dvaput tjedno! Više sam težila isprobavanju različitih svjetskih kuhinja (kineska, indijska..), naravno sve u skladu sa studentskim budžetom. A moralo se nekad otići i u menzu.
Pri kraju ste studija kroatistike i francuskog jezika i književnosti – hoće li vaš diplomski rad možda imati veze s francuskim slasticama?
Jooj super ideja, ali nažalost neće, otišla sam u skroz drugom (prevoditeljskom) smjeru, jer volim sama sebi postavljat nepotrebne izazove u životu (smijeh).
Mnogi ljubitelji hrane u Hrvatskoj poznaju vaš rad, a čiji rad na društvenim mrežama vi osobito pratite – koji su vaši najdraži gastro blogeri?
Na prvom mjestu uvijek Ana Topić s bloga Shedonist, to valjda već i ptice na grani znaju (smijeh). Posebno pratim još i Editu Šimić s bloga Kuživancija, Anu Zelić s bloga Ana’s baking chronicles, Ninu Mrvicu s bloga Bake me i još puno njih zapravo, mogla bih nabrajati satima.
Koje biste slatke trendove koje možemo vidjeti na društvenim mrežama ocijenili kao odlične, a koji vam baš i nisu nešto?
Ne pratim baš nikakve trendove da vam budem iskrena, ali evo sada sam se sjetila onih „tiktok“ palačinkica koje su bile aktualne u vrijeme karantene i obišle svijet a nisam im vidjela ni svrhe ni smisla.
I na kraju, možemo li uskoro očekivati i vaš blog ili ostajete vjerni samo profilima na društvenim mrežama?
Blog, odnosno web stranica, kao i web shop je već u izradi tako da ga možete očekivati uskoro.
Fotografije: Bruna Vučak