Unatoč činjenici da je cijena pšenice i brašna pala, maloprodajne cijene pekarskih i slastičarskih proizvoda nisu se smanjivale i tu leži odgovor kako je došlo do povećanja dobiti unatoč smanjenoj prodaji.
Prema analizi portala Ja TRGOVAC prošle je godine ukupna neto dobit pekarskih tvrtki bila rekordna te je iznosila otprilike 52 milijuna eura, što je čak pet puta više nego preklani. Ovo je ujedno i najveća dobit u povijesti poslovanja. Prosječna neto plaća zaposlenih u pekarskoj industriji iznosila je 755 eura, što predstavlja povećanje od čak 11,5 % u odnosu na preklani. Također zabilježen je i porast broja zaposlenih u pekarskoj i slastičarskoj industriji koji je iznosi oko 14.800 ljudi.
Prema prihodima u top 10 najvećih pekarskih tvrtki našli su se Mlinar Zagreb, Pan-pek Zagreb, Pekar Tomo Vinkovci, Pekar d.o.o. Vinkovci, Klara Zagreb, Robin Križevci, Bobis Split, Pekara Dubravica Zagreb, Don don Donja Zelina i Babić pekara Split.
Najveću neto dobit ostvarila je Pekara Dubravica i to 3,7 milijuna eura nakon koje slijede Bobis s 3,66 milijuna, Don don s 3,5 milijuna, Mlinar s 3,3 milijuna te Klara s 2,7 milijuna eura dobiti. Jedan se iznos ipak smanjio, a to je prodaja pekarskih i slastičarskih proizvoda u maloprodaji koja je lani je iznosila oko 726 milijuna eura, što je otprilike 3 % manje nego godinu ranije.
Možda je zbunjujuće kako je onda dobit 5 puta veća nego preklani no odgovor je jednostavan. Prošle je godine prema podacima Ministarstva poljoprivrede došlo do osjetnog pada cijena pšenice i brašna u Hrvatskoj i to brašna za gotovo 40 % što znači da je pekarska industrija prošle godine imala značajno niže troškove sirovina u odnosu na preklani. Unatoč toj činjenici, maloprodajne cijene proizvoda nisu padale i upravo tu leži odgovor pet puta veće zarade.
Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja ovih je dana otkrila i kako su marže u trgovačkim lancima upravo najveće na pekarskim proizvodima te da iznose više od 37 % te kako su marže na pekarske proizvode lani bile nešto veće nego preklani.
Izvor: danica.hr
Fotografija: Canva