Poznato je kako se na pakiranju duhanskih proizvoda nalaze upozoravajuće fotografije štetnih učinaka pušenja na ljudsko zdravlje, s ciljem smanjenja ovisnosti, a stručnjaci smatraju kako bi ista tehnika pomogla i u smanjenju pretilosti grafikama na slatkim proizvodima.
Prema novoj britanskoj studij, objavljenoj u časopisu Appetite, stavljanje grafika s posljedicama prekomjernog konzumiranja slatkiša na njihova pakiranja moglo bi dovesti do smanjena pretilosti, odnosno do umjerenog konzumiranja slatkih proizvoda.
Istraživači sa Sveučilišta Cambridge otkrili su da je prilikom postavljanja grafičkih poruka o rizicima od nastanka srčanih bolesti, pretilosti i raka na čokoladice čak 7 od 10 ljudi, odnosno 70 % umjesto slatkiša odabralo voće, dok je kod standardnih pakiranja bez grafičkih poruka, samo 40 % sudionika odabralo voće.
„Odnos između proizvoda i njegovih učinaka na zdravlje mogao bi biti ključ za ciljanu konzumaciju nezdrave hrane“, rekli su istraživači za Daily Mail, a prenosi nypost.com.
Istraživači su otkrili kako bi čak i nasumične jezive slike odvratile ljude od donošenja nezdravog izbora, čak i ako nisu povezane s ljudskim zdravljem, poput fotografije mrtvog psa. Kažu kako metoda označavanja proizvoda grafikama ima učinka jer izaziva negativno emocionalno uzbuđenje kod ljudi.
Skupini sudionika u istraživanju kojima su prvo ponuđeni proizvodi s grafikama, ponovno su ponuđeni isti proizvodi bez ikakvog omota i voće. Ovim je korakom dokazano kako je prikazivanje jezivih fotografija imalo dugotrajan učinak na te sudionike i da je vjerojatnije da će povezivati slatkiše s fotografijama, čak i kada ih više nema te da će radije odabrati voće.
Prema centrima za kontrolu i prevenciju bolesti, 1 od 3 odrasle osobe u SAD-u bori se s pretilošću, a manje od 1 od 10 odraslih jede preporučenu dnevnu količinu povrća.
Cilj ove studije je slijediti korake dodavanja dodatnih oznaka upozorenja kako za slatke proizvode, tako i za gazirana pića i alkohol, a sve s ciljem globalnog povećanja zdravlja te smanjenja pretilosti koja je sve veći problem današnjice.
Izvor: nypost.com
Fotografija: Pixabay/Slatkopedija