Kao i prethodnih godina i ove je godine hrvatska ekipa otputovala na međunarodni sajam prehrambene industrije Anuga u Köln, a sudjelovanje je organizirala HGK koja se organizacijom ovih nastupa bavi od 2007. godine.
I ove se godine, deveti put održava zajedničko predstavljanje hrvatskih tvrtki na međunarodnom sajmu prehrambene industrije Anuga, u organiziaciji Hrvatske gospodarske komore.
Sajam se održava od 7. do 11. listopada u Kölnu, a na izložbenoj površini od 300 tisuća kvadratnih metara predstavlja se više od 7.800 izlagača iz 118 zemalja svijeta, među kojima je i 8 hrvatskih tvrtki.
Naši predstavnici predstavljaju proizvode konditorske industrije, pekarstva, pčelarstva i po prvi put ručno brane morske soli, a to su tvrtke: Apimel, Avem, Dupin, Hermes international, Kraš, Pekar Tomo, Solana Nin i Varžak med.
Hrvatska gospodarska komora zajedničke nastupe hrvatskih tvrtki na sajmu Anuga u kontinuitetu organizira od 2007. godine.
Na ovogodišnje se sudjelovanje osvrnuo predsjednik HGK, Luka Burilović te rekao: “HGK je i dalje jedina institucija u RH koja ima znanje, resurse i sposobnosti pomoći članicama u svim kritičnim koracima procesa internacionalizacije poslovanja. Kako područje internacionalizacije, konkretno organizacije nastupa na međunarodnim sajmovima, zahtijeva i značajna financijska sredstva, veseli činjenica da smo ove godine našim članicama, sudionicama sajma Anuga, osigurali sufinanciranje nastupa od strane Ministarstva poljoprivrede temeljem dodijeljenih bespovratnih sredstava odobrenih u okviru Javnog poziva za sufinanciranje organiziranog nastupa hrvatskih gospodarstvenika na velikim međunarodnim događanjima u 2023. godini.”
Na izlaganje na ovom sajmu osvrnuli su se i izlagači pa se tako Sara Stjepanek iz Hermes Internationala osvrnula na novitet koji nude svojim kupcima: “Ove godine želimo posjetiteljima na sajmu predstaviti nova elegant pakiranja Dida Boža ekstra džemova. Riječ je o redizajnu staklenki i ambalaža ekonomičnog, obiteljskog pakiranja koje dolazi u čak sedam okusa džemova i jednom pekmezu. Uz praktičnije pakiranje, ambalaža je elegantnija, ali i dalje zadržava dašak tradicije koji brend njeguje. Posjetitelji će također na našem štandu imati priliku isprobati novi ekološki namaz Jaffa koji je zdravija inačica čokoladnih namaza i vjerujemo da će kao takav biti veoma zanimljiv tržištu.”
Osim nje, na prvi nastup na međunarodnom sajmu osvrnuli su se iz Solana Nin, a njihov je cilj sudjelovanja na sajmu širenje tržišta sa svojim ekološkim solima kao i jačanje izvoznog potencijala.
“Nastup na Anugi je novo iskustvo za nas. Mi smo mali poslovni subjekt koji priča priču o soli kroz više od 200 proizvoda sa soli i htjeli bismo svoje premium ekološke soli prodavati u svijetu, otvoriti neke nove suradnje i internacionalno ojačati. Osobito nas vesele B2B sastanci, ali i učenje nekih novih trendova u prehrambenoj industriji. Nadamo se da će nam se ova investicija isplatiti i da ćemo postati redoviti izlagači na ovom sajmu.” rekla je Sanja Stamenić Oštrić, direktorica marketinga i razvoja poslovanja u Solani Nin.
Fotografija: HGK