U odnosu na 2020. među malim proizvođačma poseban su rast zabilježili europski proizvođači baklava sa sjedištem u Donjem Stupniku.
Spar je proveo analizu tržišta iz kojeg je vidljivo kako su hrvatski proizvođači, unatoč krizi uzrokovanom virusom Covid_19, ostvarili čak 106 milijuna prometa kroz SPARovu prodajnu mrežu u susjednim zemljama: Austriji, Italiji, Mađarskoj i Sloveniji. Ovaj iznos označava porast od čak 6 milijuna kuna u odnosu na 2020.
Uočeno je kako Mađari jako vole naš sladoled, a među malim proizvođačima posebno dobar rezultat ostvarile su baklave iz Donjeg Stupnika.
Najveća europska tvornica baklava New Bakery smještena je upravo u Hrvatskoj, u Donjem Stupniku. Ono što karakterizira ove baklave i čini ih tako posebnima su ručna izrada, rezanje i dekoriranje. Ove su baklave i iznimno hrskave i punjene različitim nadjevima od orašastih plodova.
No ono što ih čini posebnima u odnosu na druge i što im je omogućilo da se istaknu i budu prepoznati kao vodeći proizvođač baklava u Europi jest korak u kojem u baklavu dodaju topjeni maslac, a tek onda prelijevaju šećernim sirupom.
Osim dobrih rezultata ove tvornice, na listi najboljih izvoznih proizvoda nalaze se i oni velikih proizvođača poput Atlantica, Podravke, Dukata i Vindije.
Izvor: spar.hr
Fotografija: Unsplash