Iako iz Kraša poručuju da je cilj promjene imena najpoznatijeg domaćeg keksa podizanje svijesti o ravnopravnosti podjele kućanskih poslova, promjena je izazvala brojne negativne reakcije korisnika društvenih mreža.
Pakiranje najpoznatijeg domaćeg keksa, koje je za svoj diplomski osmislio i izradio Petar Tutavac, koji je nedavno preminuo u 88. godini, promijenilo je izgled.
Točnije, došlo je do promjene naziva te je uz popularno ime Domaćica dodano niz drugih zanimanja, na svakom pakiranju drugačije. Uz već popularni naziv Domaćica od sada na pakiranju stoje i programerka, menadžerica, pravnica, umjetnica, medicinska sestra i druga zanimanja.
Promjena naziva izazvala je brojne rasprave i nezadovoljstva na društvenim mrežama. Korisnici Twittera primjerice smatraju kako je ovo loš pokušaj političke korektnosti koji nije dobrodošao.
Na promjenu naziva oglasili su se iz tvornice najpopularnijeg domaćeg teksta te rekli: „Cilj ove kampanje je podići svijest javnosti o važnosti i kompleksnosti obveza koje u kućanstvu najčešće preuzimaju žene te osvijestiti da je briga o domaćinstvu zajednički posao svih ukućana. S tim smo ciljem, ponajprije kako bismo privukli pažnju građana i otvorili važnu temu, na police kao prvi korak kampanje stavili Domaćicu u posebnom izdanju. Na kutije smo uz natpis Domaćica dodali i nekoliko čestih zanimanja, koliko nam proizvodni proces dozvoljava, kako bismo podsjetili na to da da su žene, uz svoj posao koji obavljaju na radnom mjestu, najčešće one koje svakodnevno brinu i o domaćinstvu. Kampanjom želimo potaknuti sve članove društva da preuzmu svoj dio obveza i odgovornosti u domu kako bi raspodjela poslova u domaćinstvu bila ravnopravna” – prenosi vecernji.hr.
Kraš je u suradnji s agencijom Ipsos proveo ispitivanje u kojem većina ispitanika različitih spolova i dobi, tvrdi kako žene obavljaju veći dio poslova u kućanstvu. Stoga planiraju idući korak u kampanji u kojoj će se kroz različite izazove na društvenim mrežama poticati ravnopravna podjela poslova u kućanstvu.
Osim izazova planiraju i edukaciju mladih te promjenu dijela definicije pojma domaćica te osuvremenjivanje tog pojma.
“Dio kampanje bit će i edukacija mladih generacija o vlastitoj odgovornosti prema kućanskim obvezama i važnosti pravedne podjele kućanskih poslova među svim članovima kako bismo ih potaknuli da od djetinjstva stvaraju ispravne navike i usvoje ih za budućnost.
U dogovoru s Institutom za hrvatski jezik i jezikoslovlje pokrećemo i inicijativu za promjenu dijela definicije domaćice u pojedinim rječnicima i osuvremenjivanje tog pojma koju će moći podržati i građani putem posebne platforme koja će uskoro biti aktivna.
Vjerujemo da će javnost prepoznati pravu namjeru ove kampanje te sve pozivamo da se uključe u osvještavanje i promicanje te društveno važne teme.“ – poručuju iz Kraša, a prenosi vecernji.hr.
Više detalja o cjelokupnoj kampanji bit će dostupno na stranici kras.hr/hr/ijasamdomacica tijekom ovog tjedna sa službenim početkom kampanje.
Izvor: vecernji.hr
Fotografija: Kate Bošković