Skupina od troje studenata osvojila je žiri na smotri Ecotrophelia Hrvatska svojim jedinstvenim slatkim proizvodom namijenjenom svim alergičarima koji ipak ne mogu odoljeti – slasticama.
Nedavno održana smotra Ecotrophelia Hrvatska iznjedrila je nove pobjednike – troje studenata koji su žiri sastavljen od čak 15 članova osvojili jedinstvenim proizvodom – slasticom namijenjenoj svim alergičarima koji ne mogu odoljeti slatkom.
“Naš ekoinovativni proizvod Tonka Jaje, kojeg smo od milja nazvali “sljedeća generacija slatkiša”, kombinira zabavu i hranjivost u svakom zalogaju. To je inovativna slastica napravljena od neobičnih sastojaka, kao što su grašak, jagode i cikla, a svi sastojci su ekološki, biološki, veganski, bez glutena i alergena. Tonka Jaje je osmišljen da pruži najkvalitetnije i najzdravije moguće iskustvo uživanja u slatkišima.” – rekli su nam Tončica Spaija, Nina Roso i Petar Marić, studenti prve i druge godine preddiplomskog studija gastronomije na Veleučilištu Aspira, koji su ovaj proizvod osmislili pod mentorstvom Tee Vučković.
Svi troje su zaposleni u grani gastronomije, a uz posao trenutno razvijaju sam proizvod. Za recept i proizvodnju su zaslužne Tončica, inače slastičarka po struci i Nina, koje stalno rade na razvoju i optimizaciji proizvoda, dok je Petar odgovoran za ekonomski i analitički dio, pisanje poslovnog plana, marketing, PR i vođenje društvenih mreža.
Inspiraciju za razvoj ovog proizvoda dobili su zahvaljujući Tončici, odnosno njezinu djetetu koje pati od alergije: “Na ideju za stvaranje ovog jedinstvenog proizvoda došli smo kada je naša mentorica Tea Vučković predložila prijavu na natjecanje. Tončica Spajija, inspirirana svojim djetetom koje je alergično na protein kravljeg mlijeka, predložila je da napravimo slasticu koja bi odgovarala djeci s alergijama. Proces osmišljavanja recepta bio je pun izazova i neuspjeha, ali nakon nekoliko pokušaja uspjeli smo stvoriti savršen recept koji zadovoljava sva nepca.”, kažu nam ovi kreativni studenti, navodeći da je cjelokupni proces, od ideje do konačnog proizvoda trajao otprilike 2 do 3 mjeseca. Tijekom tog perioda proveli su mikrobiološka testiranja i analize kako bi osigurali sigurnost i kvalitetu proizvoda.
Tonka Jaje napravljeno je od pažljivo odabranih sastojaka poput graška, jagode i cikle, koji su organski proizvodi, a upravo točan omjer tih sastojaka jaju daje prepoznatljivu nijansu. Sastav će se u budućnosti možda mijenjati, ali samo radi poboljšanja nutritivnih vrijednosti i same kvalitete proizvoda.
Zahvaljujući svom sastavu, Tonka Jaje pogodno je i za djecu, ali i za odrasle te za sve osobe s alergijama, za one koji su na ketodijeti ili pak za epileptičare. “S obzirom na to da je bez glutena, jaja, mlijeka i orašastih plodova, svi ga mogu konzumirati bezbrižno.” – ponosno ističu Tončica, Nina i Petar.
Njihov proizvod isprobalo je 15 članova komisije, ali i brojni drugi kušači, među kojima i djeca koja su, po riječima tvoraca ovog proizvoda, bila oduševljena samom “čokoladom bez čokolade”. “Nakon provedene mikrobiološke analize, organizirali smo fokus grupe za sve uzraste, i povratne informacije su bile izvrsne. Stalno primamo upite o tomu gdje i kada se može kupiti jaja, što nam pokazuje da je proizvod vrlo popularan među najmlađima te se zaista nadamo da će se Tonka Jaje u skorom vremenu pronaći na policama dućana.”
Trenutnim dizajnom pakiranja koji podsjeća na neka davna vremena, a koji je djelo akademskog slikara Zdravke Đereka, trojac je jako zadovoljan, no nakon istraživanja tržišta, odlučili su kreirati i razigraniju, dječju varijantu pakiranja s više živih boja te se nadaju da će u budućnosti moći zadržati obje varijante.
Inspiracija za njihov proizvod bilo je nadaleko poznato Kinder jaje pa su se pobrinuli da i kupci njihova proizvoda u njemu pronađu igračku – u ovom slučaju dobit će drvene puzzle koje su izrađene od 100 % hrvatskog drveta, a koje potiču razvoj djece i potpuno su ekološki prihvatljive.
Ambiciozna trojka se nada da će u skoroj budućnosti svoje jaje, koje je u potpunosti proizvedeno u Hrvatskoj i to uglavnom od domaćih sirovina, uspjeti plasirati na tržište po cijeni od oko 3 eura. “Cijena je konkurentna u odnosu na slične proizvode na tržištu, a naš fokus je na kvaliteti i nutritivnim vrijednostima. Također planiramo proširiti asortiman s različitim voćem i drugim proizvodima te oblicima, ali svi će zadržati visoke nutritivne vrijednosti koje su nam najvažniji cilj.” – najavljuju ovi kreatori.
Pred njima je i sudjelovanje na smotri u Parizu, za koju pripremaju nekoliko promjena u recepturi, pakiranju i prezentaciji. “Detalje ćemo zadržati kao iznenađenje, ali vjerujemo da će naši promjene biti dobro prihvaćene.” – zagonetno će Tončica, Nina i Petar, koji su nam za kraj otkrili kako je Tonka Jaje dobilo ime: “Kada smo trebali prijaviti proizvod, nismo imali ime. Jedan od kolega s fakulteta predložio je ime Tonko (muško) – e pa zašto bi bilo muško – biti će žensko! I odlučili smo ime prilagoditi i tako je nastalo Tonka Jaje.”
Redakcija Slatkopedije želi im puno sreće u Parizu i da Tonka Jaje osvoji i svjetsko tržište.
Fotografija: Tončica Spaija, Nina Roso i Petar Marić