Na ovogodišnjem natjecanju Ecotrophelia Hrvatska predstavljen je i inovativni sladoled Jadore koji su osmislili Božidar Banov, Domagoj Mikulić i David Šare.
Studenti Božidar Banov, Domagoj Mikulić i David Šare za ovogodišnje su izdanje natjecanja Ecotrophelia Hrvatska održano 10. lipnja ove godine osmislili inovativni sladoled koji u sebi nosi okuse Dalmacija. Uz vaniliju koja predstavlja bazu ovog sladoleda, našao se tako i med od kadulje, višnja Maraska, komadići badema, rogača i pinjola te suhe smokve s ekstra djevičanskim maslinovim uljem.
Iako nisu odnijeli pobjedu na natjecanju, ambicioznih planova im ne nedostaje – planiraju izlazak na tržište i osvajanje kupaca ovim drugačijim sladoledom. No, nije to jedini njihov slatki proizvod – uz to, osmislili su i poseban med.
Ideja im ne nedostaje, ambicije i želja su tu, a sve njihove planove nama je otkrio Domagoj Mikulić.
Možete li nam detaljnije predstaviti sami sladoled – od čega se sve sastoji i kako ga pripremate?
Rezultat našeg timskog rada je sladoled čiji su sastojci vanilija koja je baza, med od kadulje koji mu daje aromu i svježinu, višnja Maraska, komadići badema, rogača i pinjola te suhe smokve (umjesto kojih ćemo staviti prutiće od smokvenjaka) s ekstra djevičanskim maslinovim uljem. Svi sastojci su biljnog porijekla, osim meda koji je jednim dijelom biljnog karaktera, ali ga proizvode pčele, sastojci su s lokalnog područja i predstavljaju okus Dalmacije. Također, ovaj sladoled je vegeterijanski proizvod što je dodatna prednost i predstavlja inovativan prirodan proizvod. Sladoled smo napravili u skladu sa svim normama koje treba zadovoljiti i tehnološkim postupkom proizvodnje sladoleda. Ovakav inovativni sladoled od 100 posto prirodnih sastojaka, vegetarijanski i bezglutenski, bez kolesterola nova je generacija sladoleda, a mi smo po tomu trenutno jedinstveni na tržištu. Na tržištu je moguće bez puno komplikacija nabaviti sladoled, ali i prijeko potrebne sastojke za proizvodnju. Pri izboru vodi se računa da su svi sastojci 100 prirodni prirodni, organski uzgojeni jer se na taj način osigurava najbolja kvaliteta proizvoda. Sastojci za sladoled se mogu nabaviti iz vlastitih zaliha, kao i od malih ekoloških proizvođača u blizini kako bi kvaliteta ostala na razini, a raznovrsnost sastojaka ovog proizvoda koji se uzgajaju na jadranskom području daje specifičan okus i aromu koji su upotpunjeni u proizvodu Jadore.
Kako ste došli na ideju izrade ovakvog inovativnog slatkog proizvoda?
Ovaj proizvod je nastao je sasvim slučajno, a naziv je kreiran krajem travnja dok je trajalo popunjavanje članova tima. Budući da smo se pripremali na natjecanje Ecotrophelia, došli smo na ideju da nitko do sada nije pokušao sa sladoledom koji bi bio drugačiji od svih sladoleda koji se trenutno nude na tržištu.
Koliko vam je trebalo vremena da biste ideju o ovom proizvodu realizirali?
Trebalo nam je oko 2 mjeseca, znači od početka travnja do kraja svibnja, s time da nismo svaki dan radili na realizaciji, nego smo svakih 15 dana nešto pripremili za natjecanje (poslovni plan, ambalažu, etikete, sastojke itd.).
Iako niste odnijeli pobjedu na ovogodišnjoj Ecotropheliji, imate li namjeru s ovim proizvodom izaći na tržište?
Glavni cilj je da proizvod nađe svoje mjesto na tržištu odnosno plasiranje proizvoda i praćenje reakcije kupaca te identificiranje proizvoda kao budućeg deserta koji bi se trebao nuditi u restoranima, hotelima, trgovinama, a i šire u svrhu još uspješnijeg poslovanja. U samom početku djelatnost našeg tima bila bi proizvodnja, usavršavanje i obogaćivanje proizvoda te predstavljanje proizvoda potencijalnim kupcima i distibuterima.
Promatrajući domaće tržište i poslovanje vodećih domaćih tvrtki uočili smo neke praznine koje bi se veoma kvalitetno mogle popuniti. Shvatili smo da je u poslovanje potrebno krenuti s puno entuzijazma, volje i prilagodbe kupcu. Potrebno je pronaći neiskorištene potencijale tržišta te svojom inovativnošću iskoristiti te potencijale. Smatramo da većinu zadanih ciljeva neće biti teško ispuniti jer imamo podršku od tvrtke koja posluje na lokalnom tržištu i koja će nam ponuditi podršku i suradnju sa svojim poslovnim partnerima. Dosadašnji rad je rezultat naše ideje koji je potpomognut od strane lokalne zadarske tvrtke Marex-gel koji su prepoznali naš potencijali i omogućili nam korištenje kompletne infrastrukture u realizaciji proizvoda.
Naši konzumenti će biti kupci koji su prepoznali i preferiraju organske proizvode, kupci koji imaju istančan okus i nepce za prvoklasni i prirodni sladoled.
Ulazak u novi pothvat je i uvjetovan nezadovoljenom potražnjom za novim inovativnim proizvodima. Povjerenje kupaca ćemo steći osvježavajućim, aromatičnim, inovativnim proizvodom koji se može konzumirati u svako doba dana. Ovaj tim se koncentrirao na potrošače koji traže i očekuju nešto više od sladoleda, proizvod koji pobuđuje sva osjetila, koji je istodobno inovativan i poseban na tržištu. Iz tog razloga smatramo da su ovom proizvodu otvorena vrata jer konkurencija nije usmjerena na to da ponudi ništa slično.
Je li ovo vaš jedini prirodni inovativni proizvod ili imate još takvih proizvoda?
Osim ovoga imamo još jedan inovativni ekološki proizvod Mellisimo koji je novi osvježavajući aromatični proizvod od meda te se može dobiti od bilo koje vrste meda. Naziv potječe od latinske riječi za med Mel mellis. Melissimo se ističe laganom teksturom i aromatičnim okusom kojim zadržava sve blagodati koje nudi med. Glavni i jedini sastojak proizvoda je 100 posto prirodni med, a proizvod je u obliku pjene. Da ne bi bilo zabune ne radi se o kremastom medu, već o potpuno novom inovativnom proizvodu od meda koji se još nije pojavio na tržištu. Med bi nabavljali iz vlastitih zaliha, kao i malih ekoloških proizvođača u blizini kako bi kvaliteta ostala na razini, a raznovrsnost biljaka na jadranskom području daju specifičan okus i aromu medova koji su u fazi dobivanja certifikata EU za geografsko podrijetlo. Smatramo da imamo dobru ideju, tj. proizvod koji čeka svoje mjesto na tržištu i ovo natjecanje je jedan korak koji bi trebao biti poticaj za daljnje pozicioniranje i napredovanje naše ideje na tržištu.
Zašto vaš sladoled nosi baš naziv Jadore?
Naziv potječe od Jadera – antički naziv za Zadar, asocirajući na Jadran, Jadransko more i Dalmaciju jer se svi sastojci proizvode i potječu iz Dalmacije, ekološkog su porijekla, a neki sastojci će dobiti oznaku geografskog porijekla i oznaku izvornosti . Naknadno sam otkrio da j´adore na francuskom znači volim.
Fotografije: Domagoj Mikulić